Hoe werkt SMYP ?
Binnen de App SMYP wordt de uitgever en de ontvanger van de kaart samengebracht, waarbij de uitgever een template up-loadt, die voorzien kan worden van klantgegevens zodat deze kaart gepersonaliseerd wordt. Zo behoudt men de eigen look-en-feel. De uitgever bericht haar klanten dat ze een gratis App kunnen downloaden met een password/inlog van de uitgever waardoor klanten hun kaart kunnen tonen binnen SMYP.
De klant installeert de gratis App en haalt de kaart op binnen SMYP. Vanaf dat moment is de kaart zichtbaar in z’n smartphone. Vanaf dat moment kan hij deze digitale pas laten zien. Na activering stuurt SMYP desgewenst een bericht naar de uitgever dat de specifieke kaart geactiveerd is. Binnen de App van SMYP kunnen kaarten worden:
De klant installeert de gratis App en haalt de kaart op binnen SMYP. Vanaf dat moment is de kaart zichtbaar in z’n smartphone. Vanaf dat moment kan hij deze digitale pas laten zien. Na activering stuurt SMYP desgewenst een bericht naar de uitgever dat de specifieke kaart geactiveerd is. Binnen de App van SMYP kunnen kaarten worden:
- Geblokkeerd (Na vervaldatum of na eenmalig gebruik.) SMYP haalt real-time uit haar database de gegevens v.w.b. geldigheid op.
- Voorzien worden van barcodes of QR codes. Hierdoor kunnen ze in kassa-systemen herkend worden en daarmee ook gekoppeld aan achterliggende systemen. Hierdoor kan SMYP ook worden gebruikt als toegangsbewijs of ticket.
- Geupdate, waardoor op- en afboeken mogelijk wordt. Door SMYP actief te koppelen is de digitale kaart binnen de App ook te gebruiken als tegoedkaart, spaarkaart, gift-card.